Wednesday, June 20, 2012

Aakif Pun Dah Sama Macam Mama

Posted by awan terpilu at 11:23 PM
ini bkn gaya kejam mama aakif yerk atau paksa aakif pulun mkn byk2...tp apa yg aku nmpak...aakif pun dah hmpir sm dah cam aku (^___^)...


aakif pun ske mkn vit gak...aku start bg vit pd aakif time umo aakif hmpir cecah 1thn rsnya???...ml2 cm bg 1jnis vit ajer tp bl aakif semakin besaw,smakin lasak *aktif spanjang ms cm time demam jer kan baek sesgt!!*...maka senarai vit aakif pun smakin bertambah...knp bertambah???


sbb aku xnak aakif BOSAN asyik rs perisa yg sm & shape yg sm!!!...aku xnak trus membantutkan keseronokan+selera aakif terhdp vit...but the most important parts are,kne ikot perkembangan pembesaran+keperluan badan aakif!!!...bl umo aakif dah smakin meningkat,xkan dok bg vit utk umo 1-12bln kan??!!...bl aakif dah smakin lasak,badan confirm susut so kne laa bg vit yg bersesuaian (~.~)(-___-")...


aku pun ligat laa msuk farmasi...usha2 belek2 botol pelbagai jnis vit!!...xckup dgn gi serang farmasi sekitar puchong *atau bli dlm watson's*...aku pulun lak bc byk pamplets/majalah pastu siap bw blk ruangan dlm surat khabar yg ada artikel ttg vit utk anak2 ni hah (^___^)...semata2 nak bli vit utk aakif so mamanya kne laa taw apa yg sesuai utk anak kesayangan!!...maka buat ms ni,ni laa jnis2 vit yg aku bg aakif mkn (@___@)...




1) D~Gnius by DCL
     skrg dah tak dikeluarkan lg...dah replaced dgn vit lain dgn nama yg lain gak
     *tp aku dah apa nama brnya!!*...so aku pun xde laa bli,HeHeHe...


2) Appeton Lysine
     yg ni aku bli coz badan aaakif ml susut time umo dah cecah 1thn7bln...yg ni pun
     kak2 ipar aku yg rekomen suh bli *depa keje klinik*...aku bli perisa strawberry,
     jnis tablets...hingga ke arini,aku tgk aakif ske jer mkn...laju jer pulun msuk dlm
     mulut...yg aku xtahan tu bl dah bg sebiji...aakif dok melalak lak minta lg!!!...
     adoyaiii tak kan nak bg bedal smpai 5-10bj sekali hadap:(...


3) Kismis Al-Mustajab
     yg ni en.suami yg blikan,just RM10.00 sebotol...bg 7bj sehari,kdg2 xsempat pun
     nak bg 2/3 kali dlm sehari!!...tp mmg ada bg laaa, en.suami yg pling rjin+ingat bg
     bg kismis ni hah...mama aakif slalu lupa bg kismis,yg lain2 ingat nak bg...


4) Scotts's Vitamin C Pastil
    bli kat watson's...sj ske2 bli bg aakif mkn...yg ni perisa beri campuran...dl bg 2bj
    tp skrg aku bg 1bj jer coz aku tgk aakif wat main2 lak *yg ni cam jelly!!?*...


5) Champs C Chewable
     yg ni aku bli dlm klinik panel sirim kat area usj...bli atas recommendation from
     my favourite doctor ~ Dr. Hamizah (^___^)...


5) Scott's Emulsion
     yg ni aku br jer bli dgn hege promo RM19.90 rsnya...perisa oren,plan nak bg aakif
     try minum nt (~.~)...tetb aku gi bli benda ni coz ms gi berct ke medan br2 ni...last
     day nak blk msia,aakif xbrp sihat+muntah2!!...so gi klinik,doktor tu bg sejenis 
     cecair cam emulsion ni tp perisa vanilla...elok jer aakif telan walhal yg sbenarnya
     sgtlaa ssh nak bg aakif mkn ubat yg jnis air ni hah!!??...tu yg aku sj gatal2 gi bli...
     takpe2 nt aku try bg aakif rs dl ini benda...tgk ok ker tak dgn tekak aakif,
     jk ok proceed...jk xok,simpan dl dlm fridge...







0 comments:

 

Mama Aakif Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting