Thursday, June 7, 2012

Vitamin-E Complex

Posted by awan terpilu at 1:59 PM
yuhuuuuu im back (^___^)...nak story2 ttg vitamin lg...

dah lm aku sepi tanpa cite ttg vitamin2 utk sihat+chantek ini...btw,utk pengetahuan korang smua,mkn vit ni bkn setakat nak chantek wokeyyy...tp nak sihat,nak elok luaran+dalaman...jk diri sndiri xjg sapa lg nak dihrapkan???...kte ni org pmpuan,risiko nak sakit ni lbh tinggi *mesti ada nak kt,dah nak mati dah nak sakit tetap sakit gak!!*...yup btul tp apa salahnya dr skrg kte cb mencegah serta mengawal pemakanan kte...

aku pun ada gak waktunya merapu mkn bkn2 tp siyes ckp...pemakanan aku ms bujang dl dgn now dah jd bini org+mama aakif...aku sndiri tkezut weiii,rupenya byk benda dah brubah!!...brubah dr segi status tu mmg CONFIRM laa (~.~)...ni brubah dr segi pemakanan aku...bkn apa,nak kne start jg dr skrg *aku dah sign umo pencen smpai 60thn!!*...hrap2 kesihatan aku ditahap yg baik kala umo aku menginjak ke 40/50/60 thn...hrap2 pnjang umo serta sihat tubub badan,AMIN...

sbenarnya aku ni dah lm pikir nak try Vit E dr rangkaian Shaklee ni tp asyik tertangguh je *xtaw knp*...sdgkan dah taw dah keberkesannya Vit E ni hah!!...so ms tgh gelut2 kemas meja mkn smbil check stok2 vitamin aku yg melambak dlm bekas vit *sangup laa bli bekas khas utk letak ubat2+vit aku!!*...melambak sbb ada gak produk lain+vit2 aakif...vit yg ada pun dah nak ml surut maka truslaa order...alang2 dah order stok vit utk kegunaan berbln2 maka trus sentap 1botol Vit-E Complex ni hah (^___^)...


ckup dah aku bercite ttg vit ni...bg aku pulun mkn perabis 1botol dl wokeyyy...nt aku update cite ttg Vit E  ni...bg aku tngu+tgk+rs berkesan ker tak pd diri aku??!!(-__-")...ohhh lupa nak bgtaw,Vit E ni 1botol ada 120capsules...just telan 1bj sehari pas mkn pg...tak ke dah jimat tu weii,leh tahan utk 4bln!!...sbb tu hingga skrg,aku still setia dgn SHAKLEE *produk2 lain ada main tkar2* tp utk vitamin badan,aku ttp dgn Shaklee (@___@)\(~...^)/...






 

Antara Kelebihan & Keberkesanan

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.
"Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan"

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah sarah belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.
Parut strecth mark akan semakin pudar.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk. Vitamin E
membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.



Kelebihan Vitamin E Shaklee kerana kandungan satu kapsul gel lembut membekalkan

* 400 IU vitamin E dari sumber semulajadi.

* 10 mcg selenium sebagai pelengkap bagi menyempurnakan aktiviti vitamin E.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau
   mencegah sebarang jenis penyakit.

Vitamin E semula jadi untuk kesihatan Jantung, Otak, Kolon, Prostat dan
Sistem Imun.Vitamin E sejenis antioksidan kuat yang boleh larut dalam lemak
di mana ia menyokong kesihatan jantung, otak dan prostat di samping
meningkatkan fungsi paru-paru, kolon dan keimunan.

Satu kajian yang dijalankan oleh sekumpulan penyelidik di Universiti Tufts menunjukkan bahawa pengambilan vitamin E berupaya meningkatkan fungsi keimunan pada warga tua.

0 comments:

 

Mama Aakif Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting