Monday, January 9, 2012

Manusia Tak Akan Pernah Berubah Or Susah Nak Berubah...

Posted by awan terpilu at 3:25 PM
ini adalah bebelan di ptg ari...tiada niat utk ditujukan pd sesapa tp inilaa yg tb2 terlintas dlm pala otak aku *sdg bz update cuti org*...tb2 rs nak wat luahan...yg pnah jd pd diri aku or mayb korang pun pnah kne terjah dgn soklan2 cengini (@_@)...


Bila sudah kawen...org kan ty,
"anak dah brp??"...
Jawapan aku : br 1 jer...

Bila dah dpt anak...org kan ty,
"bg susu badan ker susu tepung??"...
Jawapan aku : dah cmpur bg susu tepung tp still mengepam kat opis...

Bila aku jwb still mengepam...org kan ty,
"knp nak ssh2kan diri mengepam,byk lak $ ko bli mesin pam tu,brand apa yerk??"...
Jawapan aku : aku sndiri yg sanggup+xrs ssh knp korang lak yg pelik+sibok...aku pnya duit apa yg korang ssh *beselaa brg2 bdk mmg mahal,nak murah bl time ada sale*...aku bli brand Spectra ajer *xmampu lg nak bli Medela*...so puas ati dgn jawapan aku?!...

Bila dah lm kawen...org kan ty,
"weii dah lm ko kawen,tak kan xnak tambah lg sorang??"...
Jawapan aku : ingat snng2 jer ker...nak pregnant pastu deliver...ingat tmbah anak xperlu nak pkir expenses ker??...tmbah anak maknanya kne ckup mkn pkai minum *aku taw xelok tolak rezeki*...tp kne laa bersedia dr segi fizikal+mental!!...

Bila xbli umah...org kan ty,
"weii dah lm ko kawen kan,knp xbli  umah sndiri,smpai bl nak dok sbelah dekat dgn umah mertua??"
Jawapan aku : ingat bli umah cam bli ikan kat pasar...kne standby byk $...aku ok jer,selesa+happy jer dok dekat dgn umah MIL...lgpun my uchuk kdg2 ske meragam so kan cr umah sebelah...so perlu ker aku kelam kelibut bli umah skrg???...

Bila bergaya skit...org kan ty,
"uit sakan ko yerk...ko kan dah ada anak sorang...laki ko xmrh ker??"
Jawapan aku : knp,jk dah ada anak,xleh nak bergaya ker???...duit aku kan,bkn pnjam duit korang...mmg dr zaman anak dara,aku ske bergaya pkai mcm2+mekap2 sakan...apa yg korang ssh...

Bila pkai benda mahal skit...org kan ty,
"uit brp hege tu,yer laa org kaya so leh laa pkai...brp RM ko bli tu??"...
Jawapan aku : ohhh kne jd kaya raya ker br blh nak mers pkai brg yg mahal skit???...aku dah lm aim benda tu...aku pnya duit kan so knp korang ssh...ada gak dr brg2 tu aku  bli time sale+aku xbli kat msia...


Conclusion,begitu laa lumrah sikap manusia skrg *aku xmksudkan smua tp ada segelintirnya*...kdg2 jgn kata adik beradik,ipar duai,biras malah sepupu sepapat pun ada gak yg bersikap cengini...wlau kte smakin maju & dah melangkah ke thn 2012 tp mentality masyarakat kte msih xbrubah!!...

sbb tu aku mlas nak lyan...mlas nak serabutkan pala otak utk lyan org2 sebegini...sprt kt en.suami,"biarkan laa depa,kte jg hal kte,ada $ kte bli & pkai apa yg termampu,jk xde $ kte dok dendiam"!!!...lgpun en.suami xske aku bercerita psal hal umah tangga org lain or sibok2 hal org...sbb tu juga,aku ni xske nak kepoh2 or sibok2 ty hal org coz tkut jk ada yg xske OR aku terlbh ty lak...sbb tu aku lbh ske wat hal sndiri *tp xbermakna aku xcmpur OR xtaw bergaul dgn org lain!!*...bli+pkai apa yg aku nak dan ske (~.~)(^_^)


1 comments:

laureweng on January 9, 2012 at 7:31 PM said...

=) hehe

 

Mama Aakif Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting